Du må gi noe for å få noe…

Mailinglista di er det viktigste markedsføringsverktøyet du har. Her har du en direkte kommunikasjonskanal til dem som faktisk bryr seg, gitt at du behandler dem med respekt og ikke bruker lista til å overdynge dem med irrelvant info og annen spam.

Her har du også mulighet til å bedrive litt informasjonssanking, i bytte mot noen få gulrøtter. I Rototiller trekker vi med ujevne mellomrom ut en tilfeldig person på mailinglista som får tilsendt en gratis T-skjorte. Først og fremst for å si takk for støtten vedkommende viser oss ved å være på lista, men også for å få vite litt mer om vedkommende. I dette tilfellet vil vi vite hvor vedkommende bor, slik at vi vet hvor vi skal sende skjorta om han eller hun vinner.

…og slik at vi kan gi beskjed når vi har en gig i området der vedkommende bor. Har vi en spillejobb i Oslo, sender jeg en mail til alle medlemmer med adresse i Oslo-området med info om tid og sted. Så vet vi i alle fall at de som er mest interessert i å høre oss live vet når og hvor det skjer. Og kanskje vi trekker ut en eller to personer som får navnet sitt på gjestelista, også, som en ekstra liten gulrot. Listemedlemmer som bor i Trondheim får ikke denne informasjonen, da vi går ut ifra at de ikke er så blodfans at de setter seg på toget til Oslo for å se oss spille…

Folk som står på lista uten adresseinformasjon får ikke skreddersydd info på denne måten. Ikke kvalifiserer de til å vinne en T-skjorte, heller.

Et lite råd når det gjelder informasjonsinnhenting: Vit hva du vil med informasjonen du ber om, og ikke be om mer informasjon enn du trenger. Og ikke krev at folk oppgir informasjonen du ber om for å melde seg på, heller. Vil ikke folk oppgi navn og adresse, så er det greit – da får de ikke skreddersydd info og sjanse til å vinne T-skjorter eller andre gulrøtter, men du vil jo fortsatt at de skal stå på mailinglista, ikke sant? Så sørg for det går an å melde seg på med et absolutt minimum av informasjon; en fungerende epostadresse. Resten er bonus, både for deg og for den som melder seg på.

Forresten; om du vil ha sjansen til å vinne en Rototiller T-skjorte, kan du melde deg på mailinglista vår.

Advertisements

~ av Erlend Tiller den 11. oktober 2008.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

 
%d bloggers like this: