Hva var det du het igjen?

Dette skulle være en «no-brainer», men det er like fullt en regel det syndes mye mot: Merk alt materiell du sender fra deg med kontaktinfo. Hver eneste side av følgebrevet ditt, hver eneste anmeldelse, CD-omslaget og selve CD’en, DVD-omslaget og selve DVD’en. Selv om CD’en ligger i omslaget sitt med booklet og whatnot når du sender den fra deg er det ingen garanti for at den vil fortsette å gjøre det. Sannsynligheten for at demoen din og resten av bookingmappa di skiller lag allerede etter første gjennomspilling er nær innpå 100%. Bookingfolk får haugevis av materiell tilsendt, og alt havner i bunken på skrivebordet. Tenk deg at demoen din fanger oppmerksomheten til en bookingansvarlig, men at navnet ditt ikke står på CD’en. Han aner ikke hvilken mappe CD’en hører hjemme i, eller hvilket cover den lå i da den kom inn på kontoret hans for en uke siden…

Jeg trenger ikke å stresse dette poenget videre. Ikke gå glipp av en fet sjanse på grunn av en tåpelig forglemmelse. Merk alt materiell du sender fra deg med utfyllende kontaktopplysninger.

Advertisements

~ av Erlend Tiller den 15. oktober 2008.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

 
%d bloggers like this: