Sitat slutt

«…ikke en god bok.»

Sindre Hovdenakk, medlem av Norsk Kritikerlag, har i dagens Aftenposten et interessant innlegg om bruk av sitater i markedsføringen av bøker, teaterstykker etc. I anledning kritikerlagets 10-årsjubileum denne høsten har de bedt medlemmene sine om å sende inn eksempler på hvordan de selv eller andre er blitt utsatt for uredelig bruk av sitater. Eksemplene var både mange og nedslående.

Det kan være fristende å bedrive litt «kreativ sitering» når du skal pushe skiva di, men det spørs hvor bra for ryktet ditt det er i det lange løp om du blir tatt for det. Nå handler ikke Hovdenakks innlegg spesifikt om markedsføring av musikk, men det ligger vel såpass nære det vi driver med at det kan være interessant lesing også for oss musikere.

Advertisements

~ av Erlend Tiller den 28. oktober 2008.

2 kommentar to “Sitat slutt”

  1. Med selektiv sitering og Photoshop kan en nok bevise så mangt. 😉

  2. Absolutt. Alt, ville noen si.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

 
%d bloggers like this: