Den som samler har…

Et lite apropos til gårsdagens innlegg om merch: Jeg har tidligere snakket om at mailinglista di sannsynligvis er det viktigste verktøyet du har. Men uten abonnenter er den jo verdiløs. Derfor er det viktig at du pusher den like iherdig som du pusher merch – fra scenen, når du prater med fansen og ved alle andre anledninger som byr seg. Gjør den lett å finne på hjemmesiden din, og ikke legg unødvendige hindre i veien for folk som ønsker å melde seg på – for eksempel ved å kreve at de skal oppgi all mulig info for å få tilgang til den.

På gigger er publikum kanskje aller mest i modus for å melde seg på, så sørg for at du har et skjema liggende i merchandiseboden hvor folk kan skrive seg på lista. Be om mailadressen deres, ikke noe annet. Trenger du mer info, kan du be om det siden. Gi alle som skriver seg på et eller annet som takk – et klistremerke, en nøkkelring, 10% rabatt på T-skjorter, whatever…

Fortell om mailinglista di fra scenen: «Om du liker det du hører, skriv deg på mailinglista i merchboden og få en overraskelse på mail», for eksempel. Og så sender du en link til en side med «hemmelige» downloads til alle som skriver seg på. Gi noe for å få noe, remember?

Advertisements

~ av Erlend Tiller den 31. oktober 2008.

Én kommentar to “Den som samler har…”

  1. Et godt tips er å ha to utadvendte mennesker i publikum som går rundt med en liste og spør om folk vil skrive seg på under konserten. Erlend tips om å melde det ut fra scenen er alltid en vinner 😉

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

 
%d bloggers like this: