Gjør mamma’n din stolt av deg!

Husker du da du var liten? Hva pleide mamma’n din å si når bestefar stakk til deg en tier, naboen ga deg et eple eller en kompis stilte med bursdagspresang?

«Hva sier du da…?»

Jeg fikk en liten aha-opplevelse da jeg handlet i merch-boden etter Clutchkonserten på Oslo Live i sommer. Jeg fikk skjorta jeg skulle ha, betalte, og da jeg fikk vekslepengene tilbake sa jeg automatisk takk til fyren som betjente boden. Han satte opp et kjempesmil og svarte «No, thank you«. Plutselig ble jeg enda litt mer fan, og det gikk opp for meg hvor mye salget av hver enkelt T-skjorte til et par hundrelapper faktisk betyr for et band på turné.

Gjør som mamma’n din sa. Dette er lærdom det er viktig å ta med seg videre i livet også; når noen gir deg noe skal du takke dem for det. Om folk møter opp på konserten din, om folk kjøper skiva di, om folk handler merch eller melder seg på mailinglista di, om folk henger opp plakater for deg, forteller vennen sine om konserten du skal ha, lar deg være supportband på et annet bands gig eller hjelper karrieren din på noe som helst vis. Hva sier du da…?

~ av Erlend Tiller den 4. november 2008.

Legg igjen en kommentar

 
